Soutěžní návrh na úpravu stávajícího mostu v Karlových Varech (Sdružení Pontex & Atelier 6)
Nový most překlene Vltavu v úseku mezi zlíchovským a podolským nábřežím a propojí tak Smíchov a Pankrác. Cílem jeho vybudování je zlepšit propojení města na obou březích Vltavy v jižní části Prahy, a to hlavně pro hromadnou dopravu, pěší a cyklisty.
Obchod Kratochvílovci v OC Quadrio v Praze nabízí ušlechtilé destiláty a vína z celého světa. Láhev se proto stala základním modulem.
Návrh přemostění „Rajská zahrada“ ve stupni projektu pro stavební povolení vychází z dokumentace pro územní rozhodnutí a z podmínek vydaného územního rozhodnutí. Respektuje polohu i výšková omezení, typ příhradové konstrukce a dvojici schodišťových věží s eskalátory. Základním principem navrhovaného architektonického řešení je vizuální jednota celé stavby...
Lávka spojuje Hlásnou a Zadní Třebaň v jeden celek, nechává vyniknout krásu přírody a překlenuje řeku jedním obloukem, bez kce nad mostovkou a s pilíři těsně u břehů mimo hlavní řečiště...
Prodejna vín a ušlechtilých destilátů z celého světa, kancelář se zázemím, prostor pro degustaci a sklad...
Rekonstruovaná a dostavovaná funkcionalistická vila byla vyprojektována v roce 1933 architektem Bíbou a jako termín dokončení objektu je uváděn rok 1935. Jedná se o dispozičně i architektonicky kvalitní stavbu, umístěnou na hraně jihozápadního svahu, v převážně vilové čtvrti nacházející se na jihovýchodním okraji Podolí.
Přáním investora bylo navrhnout dům pro rekreaci s možností ubytování přátel s rodinami. Navržená hmota domu kopíruje půdorys původní stavby. Respektuje tak obecný princip zástavby v obci a zároveň vytváří naprosto soukromý prostor pobytové zahrady.
Dům byl postaven v roce 1909 podle projektu arch. Jana Gabriela jako rodinné sídlo na výrazně svažitém jižně orientovaném pozemku vysoko nad ulicí Nad Vinohradem. Projekt domu byl svébytný, slohově čistý a hodnotný, dům byl však již v průběhu výstavby stavebníkem měněn dle vlastních návrhů, které kvalitu stavby poškodily. V roce 1936 byl znovu necitlivě přestavěn.
Navržené úpravy rodinného domu respektují principy první vývojové fáze pravděpodobně z konce 19. století.
Studie rodinného dvojdomu se sdílenou střešní terasou.
Rekonstrukce a přestavba rodinného domu a přilehlé stodoly.
Opouštím zemi, do které se navracím, navracím se do země, kterou opouštím, já opouštím zemi, já se navracím k zemi, já opouštím, já se vracím ……
Bolek Polívka – Šašek a královna (volně)
Řešení zahrady: Ing. arch. Zdeněk Sendler
Výtvarné dílo: Mgr.A. Pavla Šípová Gregorová
Fotografie: Peter Fabo
Dodavatelé: stavba - ATC Stavební s.r.o., interier - Zakázkové Truhlářství Urban,
zahrada – LandART atelier s.r.o.
Zahájení projektu: 06/2009
Dokončení realizace: 09/2013
Rok 2009 – Čerstvě vykolíkované pole, síť nových komunikací, v pozadí remízek s posedem. Představujeme si budoucí zástavbu, další satelit bez pravidel.
Jak zachovat intimitu bydlení a zároveň nezatěžovat okolí zbytečnými architektonickými nápady? Zelený val podél hranic pozemku a nad ním vznášející se dřevěný objekt. Variace na atriový dům.
Propyleje vstupu se sklobetonovou plastikou (oko – tvořené otisky rukou členů rodiny); prostorově i světelně modelovaná cesta zakončená jídelním stolem; vlastní obytný prostor, zcela otevřený do oázy zahrady, vizuálně s ní propojený břidlicovou stěnou - prostor kontinuálně přecházející z interiéru do exteriéru; masivní kovové, křížové sloupy, vynášející ložnicové patro. Sauna, garáž, skladovací a úložné prostory pod snižujícími se valy. A hlavně zahrada – terasa, skalka, koupací bio-jezírko, louka a trávník, platan, břízy a vistárie, na střeše, mezi netřesky a rozchodníky, zeleninové záhony, na svazích lesní jahody.
Zelené návrší a nad ním vznášející se hmota – dva principy, dva stavy v jednom celku.
Stavební úpravy tradičního rodinného domu a přístavba zahradního domku se saunou.
Architektura je velice prostá až minimální. Pracujeme se třemi prvky – volně stojícími zdmi, které vymezují předprostor síně i vlastní objekt, levitující horizontální deskou, zastřešující prostor před vstupem a přecházející do střechy síně a v neposlední řadě se zelení. Stávající vzrostlé stromy jsou hlavním kompozičním prvkem interiéru síně i vlastního smutečního obřadu.
Smuteční rozlučková síň je situována na okraji historického centra města, v prostoru mezi dolní částí Městského hřbitova a korytem říčky Stebenky
Stavba vytváří ustupováním jednotlivých pater charakteristickou siluetu s nárožími a střešní krajinou. Využitím dvou základních barev (černé a bílé) aplikovaných na jednotlivé „díly skládačky“ dům reaguje na měřítko a souvislosti okolí...
Výstavba nového komerčního areálu společnosti TZMO Czech Republic
Ovšem. Ještě je to kůže.
Co vespod?
Spodium kostí.
A je to už láska?
Myslím: hloub.
Jiří Staněk – Oortův oblak, 1995
Architektonické ztvárnění hmoty domu je podřízeno existující urbanistické situaci, orientaci ke světovým stranám a poloze vůči sousedním stavbám. Návrh byl asi nejvíce ovlivněn jedinečným výhledem z pozemku na panorama Prahy. Hlavním architektonickým záměrem bylo „roztržení“ hlavní hmoty objektu na dvě části. Obě hmoty jsou spojeny „krčkem“ nad sebou řazených balkonů, které přiléhají k obývacím pokojům jednotlivých bytů.
Severní fasáda do ulice U Dubu, která je nejvíce exponovaná, je navržena nejdynamičtěji jako dva od sebe „odtržené“ vykonzolované rizality. Tyto dvě hmoty jsou vzájemně pootočené ve směrech výhledů na panorama Prahy z obytných místností. Rizality jsou vzájemně spojeny „klínovitě tvarovanými“ terasami ve 2. až 4.NP. Plochy fasády jsou v co největší míře proskleny. Hmota objektu plynule přechází do oplocení, resp. podnože podzemních garáží.
Západní fasáda je členěna pravidelným rytmem rizalitových oken ve 2.NP – 4.NP. Okna jsou pootočena směrem jihozápadním, jednak pro dostatečné proslunění obytných místností, ale také toto „vytočení“ umožňuje výhled na pražské panorama z místností severním směrem a taktéž z důvodu omezení přímého pohledu do oken sousedního objektu.
Jižní fasáda Plná plocha fasády je prolomena pouze mírně vystupujícím rizalitem od 2.NP do 4.NP. Na této fasádě nejsou okna z obytných místností proto, aby nedocházelo k vzájemným přímým pohledům s obytnými prostory protilehlého bytového domu. Fasáda je z probarvované stěrkové hladké omítky v bílém odstínu.
Východní fasáda je také navržena jako jednoduchá, klidná. Okna do obytných místností jsou ve dvou velikostních rozměrech umístěných vertikálně pod sebou. Tato fasáda je umocněna přechodem do nároží vykonzolováním jednoho z rizalitů. Oplocení tvoří betonová stěna, zábradlí balkonů a teras je z bezpečnostního kaleného skla s úpravou v kombinaci čiré a jemně pískované.
Dispoziční a provozní řešení Celkem bylo navrženo 6 bytových jednotek. První PP je vyčleněno pro vstup, výjezd a vjezd do domu a jsou zde prostory garážových stání, sklepy nájemníků a TZB domu. Do půdorysu 1.PP zasahují prostory přípojek inženýrských sítí a prostor pro komunální odpad. Všechna podlaží jsou propojena vertikálním trojramenným schodišťovým jádrem s osobním výtahem umístěným uprostřed schodišťového jádra. V 1.NP je 1 bytová jednotka, ve 2.NP a 3.NP vždy po dvou bytových jednotkách na podlaží a ve 4.NP je 1 bytová jednotka.
Celková kapacita domu byla limitována potřebou vytvoření parkovacích stání v podzemní části domu. V domě se nachází 15 garážových stání.
Železniční most pod Vyšehradem se za více než sto let své existence stal ikonou. Ikonou v dobrém smyslu toho slova. Mostem, který se vymyká z mozaiky pražských mostů bez konstrukce nad mostovkou, mostem, který je vyjímečný svým umístěním pod vyšehradskou skálou, mostem, který uvozuje centrální krajinu vnitřní Prahy tvořenou Vltavou...