Návrh přemostění „Rajská zahrada“ ve stupni projektu pro stavební povolení vychází z dokumentace pro územní rozhodnutí a z podmínek vydaného územního rozhodnutí. Respektuje polohu i výšková omezení, typ příhradové konstrukce a dvojici schodišťových věží s eskalátory. Základním principem navrhovaného architektonického řešení je vizuální jednota celé stavby...
Návrh přemostění „Rajská zahrada“ ve stupni projektu pro stavební povolení vychází z dokumentace pro územní rozhodnutí a z podmínek vydaného územního rozhodnutí. Respektuje polohu i výšková omezení, typ příhradové konstrukce a dvojici schodišťových věží s eskalátory. Základním principem navrhovaného architektonického řešení je vizuální jednota celé stavby. Tedy nikoli soustava lávek různých tvarů přerušovaná „bránami“ schodišťových věží, ale jedna příhradová konstrukce doplněná betonovými vertikálami eskalátorů. Druhým, ještě podstatnějším, rysem návrhu je vědomá eliminace nevhodných „koutů“ (například volného prostoru pod nástupními rameny schodišť) potencionálně obtížně udržovatelných a následně vedoucích k odmítání užívání stavby veřejností. Důsledky aplikace těchto principů vyvolaly změny, které lze shrnout do následujících bodů:
Je prodloužena lávka SO201 přes silnici tak, aby mezi věžemi nebyl násyp, ale lávka jednotně (stejně) navazovala na obou stranách přímo na věže.
Lávky mají horní pas přímý, dolní zalomený. Původně byla lávka přes silnici v oblouku, který narušoval jednotný charakter stavby.
U obou věží byla upravena dispozice tak, že mají středovou podestu, na níž na jedné straně navazuje schodiště a na druhé výtahy. Tato koncepce je jednotná u obou věží a je v podstatě shodná i na nástupišti u objektu SŽ (schodiště je naproti výtahu). Kromě přehlednějšího dispozičního řešení, došlo ze zmenšení půdorysné plochy věží o čtvrtinu.
U střední věže 2 bylo prodlouženo schodiště ve věži až na úroveň podcházející komunikace. Původně spojovalo pouze lávku přes trať s úrovní nástupiště. Odpadlo tím vnější schodiště před výtahy spojující úroveň nástupiště s podcházející komunikací. Spolu s bodem 1 tak bylo odstraněno nevhodné ukryté místo za schodištěm. Nově v oblasti této věže žádné takové místo nevzniká. Díky dispozičnímu řešení věže odpadla nutnost „průchozích“ výtahů.
U krajní věže 1 je lehce upraven tvar (věž je půdorysně zalomena) tak, aby uložení lávky bylo na obou koncích kolmé. Kolmé uložení je též u lávky přes železnici.
Konstrukce věží byla upravena. Nově jsou věže z boku otevřené, a tedy prodyšné a prosvětlené, bez obtížně udržovatelných zákoutí. Ocelová příhradová konstrukce navazuje na betonové jádro výtahových šachet, které je obdobné s výtahem na nástupišti. Věže jsou zase stejného charakteru jako lávky (příhradové konstrukce z obdélníkových uzavřených profilů).